兰姨

願世間風景千般萬般熙攘過後,字裡行間,人我兩忘,相對無言。

Ain't No Reason - Brett Dennen

Crystal:

莫西顾:

「所有回忆里平常的温柔都是余生浪漫的情诗」 

那天晚上我一定是把余生所有的运气都花光了,以至于后面的时光没有哪一件事的浪漫能够与之相比。无趣之极,漫漫终日。

他低下头护住火,点燃一支最爱的香烟,火光把眼角的细小纹路映出刚好的深刻,沉默的嘴角绷成一条坚毅的直线。他突然转过头,“我给你唱首歌吧”。那天海面上的雾气很大,只有一点点隔岸传过来的零星光亮,我突然看不清他脸上的表情。他唱了这首歌。


歌词:


There ain't no reason things are this way
事情变得这个样子毫无道理
It's how they've always been and they intend to stay
事情总是这样发展保持这样的状态
I can't explain why we live this way
我无法解释为什么我们这么活着
We do it everyday
我们每天都这么做

Preachers on the podium speaking the saints
牧师在讲台上宣讲圣言
Prophets on the sidewalk begging for change
先知在人行道乞求变化
Old ladies laugh from the fire escape
老妇在火灾逃生口笑着
Cursing my name
咒骂我的名字

I got a basket full of lemons and they always taste the same
我有一篮柠檬,它们味道总是不变
I wonder if the pigeon with the broken wing
我在想断翼的鸽子
You could spend you whole life working for something
你可以花一生为什么而工作
Just to have it taken away
最终努力却付诸东流

People walk around pushing back their desks
人们走来走去推他们的桌子
Wearing paychecks like necklaces and bracelets
拿着支票像穿戴项链手镯
Talking about nothing, not thinking about death
空话连篇,从没想过死亡
Every little heartbeat every little breath
每一次微弱的心跳,每一次微弱的呼吸

People walk a tight rope on a razor's edge
人们在危险旁边打赌
Carrying their hurt and hatred and weapons
带着他们的伤痛仇恨和武器
It could be a bomb, or a bullet or a pin
也许是炸弹,或者子弹,或者别针
Or a thought, or a word, or a sentence
或者一个想法,一个词,一句话
There ain't no reason things are this way
事情变得这个样子毫无道理

It's how they've always been and they intend to stay
事情总是这样发展保持这样的状态
I dont't know why i say the things i say
我不知道我为什么这么说
But i say them anyway
但我毕竟这么说了

But love will come set me free
但爱会让我自由

Love will come set me free, I do believe
爱会让我自由,我相信
Love will come set me free, I know it will
爱会让我自由,我知道它会
Love will come set me free
爱会让我自由

Prison walls still standing tall
监狱高墙耸立
Some things never change at all
有些事永远不变
Keep on building prisons gonna fill them all
继续建造监狱只会有更多犯罪
Keep on building bombs gonna drop them all
制造炸弹则会销毁一切

Working your fingers bare to the bone
你的手指亲抚白骨
Breaking your back to make yourself useful
折断你的背只为利用你
Laugh along, it's filled with cold
继续微笑,一切依然冰凉
Suffocating slow
慢慢窒息

The wind blows wild and i may move
狂风大作,也许我会走
But politicians lie and i am not fooled
政客撒谎,我不会上当
You don't need no reason nor a three-piece suit
你不需要理由或者三件外套
To argue the truth
去和真理争辩

The air on my skin,and the world under my toes
微风吹拂我的皮肤,世界在我脚下
Slavery stitched in to the fabric of my clothes
奴隶的苦力织进了我的衣服
Chaos and commotion wherever i go
混乱和暴动永远存在,不管我走向何方
Love i try to follow
我试着追随爱

Love will come set me free
爱会让我自由

Love will come set me free, I do believe
爱会让我自由,我相信
Love will come set me free, I know it will
爱会让我自由,我知道它会
Love will come set me free
爱会让我自由

There ain't no reason things are this way
事情变得这个样子毫无道理
It's how they've always been and they intend to stay
事情总是这样发展保持这样的状态
I can't explain why we live this way
我无法解释我们为什么这么活
We do it everyday
我们每天这么做


评论
热度 ( 163 )

© 兰姨 | Powered by LOFTER